Time flies when youre having fun - Reisverslag uit Politiebond, Suriname van Brez - WaarBenJij.nu Time flies when youre having fun - Reisverslag uit Politiebond, Suriname van Brez - WaarBenJij.nu

Time flies when youre having fun

Blijf op de hoogte en volg Brez

30 Maart 2014 | Suriname, Politiebond

Wat een fantastische week hebben we gehad met Leon en Lisa! Leon probeerde vooral Ezra onder de tafel te drinken en dat is hem aardig gelukt. Djogo na Djogo, BoCo na BoCo... Dinsdagochtend hebben we een Grand Tour gedaan bij het Surinaamsch Rumhuis met een proeverij om 11 uur in de morgen. Je zal begrijpen dat we iets later aardig teut in de Palmentuin zaten met een paar lekkere Surinaamse puntjes pom, vleesbroodjes en een heerlijke pompelmoes (Surinaams fruit dat zelfs ik boven een chocolade oreo verkies) om te ontnuchteren. Geen straf kan ik je zeggen! We hebben volop genoten van onze visite en de vakantie. Aangezien Ezra toch nog veel moest werken voor zijn eigen bedrijf (wel in de zon en aan het zwembad met een djogo, wat het dragelijker maakt) heb ik maar voor twee gechillt.
's avonds hebben we onze laatste centen ingezet in het casino. Dankzij een #yolo actie van Ezra gingen we met 180 srd winst naar huis. Vlak na deze overwinning kwam een medewerker met een bord eten naar Ezra toe. "Ik heb niks besteld hoor", antwoordde Ezra geschrokken. De vrouw begon te lachen:"Nee meneer, wij delen eten uit!" VOOR GRATIS?! We besloten nog eventjes te blijven...

Woensdag gingen we een fotoshoot in Surinaamse klederdracht doen. We hebben ons kapot gelachen! Omdat er zo veel verschillende culturen in Suriname zijn kreeg iedereen een kostuum van een andere cultuur aangemeten. Ezra was een inheemse (Indiaan), Leon een Marron, Lisa was verkleed als een prachtige Hindoestaanse dame en ik mocht als een dikke creoolse mevrouw verkleed, die rol paste me uitstekend!
Donderdag was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen. De week is voorbij gevlogen, maar we hebben gelukkig erg veel leuke dingen kunnen doen!

Toen we Jut en Jul hadden afgezet op Zanderij reden Ez en ik met een klein traantje in onze ooghoeken terug naar huis. We waren nog geen 10 minuten onderweg en werden al van de weg gehaald door de Surinaamse skowtu die aan het laseren was. Ezra had 19 km te hard gereden. We moesten de autopapieren laten zien en rijbewijs. Achter het politiebusje moest Ezra in de rij met nog 5 andere snelheidsduivels aansluiten om zijn boete te 'betalen'. Jij en ik weten natuurlijk wel wat hier gebeurd is. 'Achter een busje langs de weg je boete betalen....' Op de bijrijder stoel bedacht ik me hoe Ezra hurkte voor de agent en zag ik hem weer naar de auto lopen terwijl hij met de achterkant van z'n hand de hoeken van z'n mond schoonpoetste. Toch beweert Ezra dat hij met 50 srd (10 euro) en een handgeschreven bon van de agent weer mocht vertrekken...

• 30 Maart 2014 - 14:13

Dirk:

Heel goed van Esra! Handel is handel!!

• 30 Maart 2014 - 14:17

Mama Tineke :

Een gouden samenzijn, koesteren!!

• 30 Maart 2014 - 14:20

Gerco En Margreet:

Hoi Brez!!
    Zo te lezen hebben jullie een geweldige week gehad met Lelies.
    Fijn te horen dat het zo goed gaat met het bedrijf, geniet met elkaar en van Switi Sranan!

Dikke kus uit Woubrugge

• 30 Maart 2014 - 14:32

Lean:

Thnx Brez voor de fantastische week!!
    Was echt super gezellig!!!

X

• 30 Maart 2014 - 21:11