Halve Sarah - Reisverslag uit Politiebond, Suriname van Brez - WaarBenJij.nu Halve Sarah - Reisverslag uit Politiebond, Suriname van Brez - WaarBenJij.nu

Halve Sarah

Blijf op de hoogte en volg Brez

13 April 2014 | Suriname, Politiebond

Woensdag was het 9 april, de dag dat ik 25 werd! Ezra stond extreem vroeg op en vertelde me dat ik de kamer niet in mocht komen. Ondertussen hoorde ik hem rommelen en ballonnen opblazen. Na een tijdje kwam mijn zorgzame vriend de slaapkamer binnen met een champagne ontbijt en had ie 'slingers opgehangen' in de kamer (ik maak me wel wat zorgen om de toekomst, want Ezra is bijna net zo slecht in slingers ophangen als ik. Bij mij hangen ze vaak op heuphoogte....)

Het champagne ontbijt op bed en de cadeaus maakten het survivallen door het slingerbos meer dan goed. Ezra's cadeau is een tour naar Galibi. Galibi is een schildpadden eiland en rond deze tijd komen de eitjes uit. Dat gaan wij dus zien!!! Van de familie E had ik al prachtige oorbellen gekregen toen Le en Lies hier waren, en de familie W had geld overgemaakt voor onze reis!! Van mijn lieve vriendinnetjes had ik eerder die week al een tranentrekkende verjaardagskaart gekregen die zij 2 maanden eerder al gepost hadden voor de zekerheid! Verder kreeg ik van Joan nog een cadeaubon van de chillste supermarkt van Suriname. Ik vraag me af of je in Nederland blij zou zijn met een cadeaubon van de Albert Heijn, maar voor hier is dit echt een top cadeau!

Mijn verjaardagochtend begon gelijk al met een vergadering voor het nieuwe project van Orga Nice. Voor de laatste maanden heb ik nog een nieuwe uitdaging gekregen, het organiseren van de ICT Summit 2014. Ik mag me richten op de acquisitie, marketing en finance in mijn nieuwe functie als supervisor. Klinkt dat niet onwijs cool?!
Ook aan het eind van de middag was hier over nog een meeting die uiteindelijk tot half 7 duurde. Ezra zat inmiddels al een uur op me te wachten bij 'Poffertjes en Pannenkoeken' waar we mijn verjaardag verder gingen vieren met een pannenkoek banaan chocola!

De volgende ochtend heb ik een Google+ workshop gevolgd. De workshop zou om half 9 beginnen, maar omdat ik inmiddels wel gewend ben aan de Surinaamse manier van afspraken maken zorgde ik dat ik 5 minuten te laat binnen kwam. Toen de zaal nog helemaal uitgestorven bleek te zijn had ik door dat de organisatie van de workshop ook vaker te maken heeft gehad met het niet op tijd komen van de meeste Surinamers. Officieel begon de workshop om 9 uur! Nadat ik nu eindelijk weer eens de tijd had m'n overvolle neus leeg te boren konden we om kwart over 9 dan eindelijk beginnen... Zo veel als de organisatie had gedacht aan het timemanagement, zo weinig hadden zij gedacht aan de gevolgen van langzaam internet op een Google workshop met zo'n 30 deelnemers (waarbij internet toch vrij essentieel is) Ook waren ze even vergeten dat de laptops van de deelnemers binnen enkele uren vast ook nog wel zouden moeten worden opgeladen. Toen de eerste laptop stroomloos bleek te zijn snelde de organisatie zich naar de eerste de beste Chinees om een aantal verlengsnoeren aan te schaffen. Toen na enige tijd ook nog de microfoon van de docent uitviel hield ik het niet meer. Wat is het bijwonen van evenementen in Suriname toch heerlijk! En wat was het fijn dat dit niet MIJN evenement was. Die woorden van Claire blijven voor altijd in m'n gedachten: "Als je een evenement kan organiseren in Suriname, dan kan je het overal!" Ik ga die heerlijke onvoorbereide chaos nog wel missen...

  • 13 April 2014 - 16:23

    Mama Tineke:

    Volgend jaar dubbel en dwars jouw verjaardag met z'n allen vieren, verheug me er nu al op!
    Xxx

  • 13 April 2014 - 16:52

    Gerco En Margreet:

    Nogmaals van harte gefeliciteerd Britt van uit Woobridge! Zo zie je maar weer, het leven is 1 groot feest, je moet alleen wel zelf de slingers ophangen (of het door je liefde laten doen)!

  • 13 April 2014 - 17:30

    Emmy:

    Super verhaal! Volgend jaar vieren we weer samen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Politiebond

Suriname

.

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2014

Apis mellifera scutellata

01 Juni 2014

Met de benenwagen

11 Mei 2014

Contactgestoord in Galibi

04 Mei 2014

Pom op Wrokoman Dey

27 April 2014

1 nacht alleen
Brez

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 69570

Voorgaande reizen:

14 September 2013 - 30 November -0001

Suriname

Landen bezocht: