1 nacht alleen - Reisverslag uit Politiebond, Suriname van Brez - WaarBenJij.nu 1 nacht alleen - Reisverslag uit Politiebond, Suriname van Brez - WaarBenJij.nu

1 nacht alleen

Blijf op de hoogte en volg Brez

27 April 2014 | Suriname, Politiebond

Toen twee maanden geleden het nieuws ons bereikte dat de Hollandse band De Dijk op 26 april zou komen optreden op de pier van Torarica besloten mijn lieve vriend en ik dat wij, als echte bakra’s, daar toch wel bij moesten zijn.
Nog diezelfde week stormde ik Torarica binnen om de laatste twee kaartjes te kopen, althans, dat dacht ik. Echter bleken de medewerkers geen idee te hebben wie De Dijk was, laat staan dat ze zouden optreden in hun hotel. “Kaartjes worden waarschijnlijk pas twee weken voor het evenement verkocht” vertelde de jongeman die enigszins verbaasd was dat ik twee maanden van te voren al voorbereid wilde zijn op een feestje. Natuurlijk, domme Hollander ben ik ook. In Suriname regel je alles op het laatste moment…

Toen wij de schappelijke twee-weken-van-te-voren termijn eindelijk gehaald hadden, stapten we vol vertrouwen Torarica binnen. Aan de barman vroegen wij de kaartjes en direct toverde de goedlachse Surinamer er 2 tevoorschijn. “40 SRD alsjeblieft”. Omgerekend 8 euro’s, dat is nog eens lekker goedkoop uit. Onze blik viel direct op de nummers van de kaartjes. We hadden 001 en 002!

Als heuse fans zetten we gisteravond onze haren in de krul en trokken we onze zondagskleding aan om te genieten van de Dijk. We konden niet wachten om de nummers ‘Sinds een dag of 2, ‘De bom’, en ‘1 nacht alleen’ eindelijk live te zien. Ondanks dat ze deze nummers niet hebben gespeeld hebben we toch een leuke avond gehad. Mede dankzij de barman waar Ezra sjansend Borgoe na Borgoe bestelde.
Het publiek bestond deze avond vooral uit oude bakra’s die als blije zeehondjes in hun handen klapten en een ‘lekkere chick in een blond rokje’, volgens Ezra. Ik snapte niet helemaal wat hij bedoelde…

Eenmaal thuis besloten we na nog 1 laatste Borgoe dat het toch wel tijd was om te slapen. Toen Ezra in bed onverstaanbare verhalen lalde besloot ik hem in stabiele zijligging te leggen. Je weet nooit waar het goed voor is zeg ik altijd maar…

Vanochtend werden we om 7 uur alweer gewekt door de buurman die het tijd vond om het gras op zijn hectare kavel te maaien met een 1 cilinder brush cutter (voor een idee, zet dit morgenochtend als wekker:
https://www.youtube.com/watch?v=bteE04TSXEw). Het meest irritante, harde en monotone geluid om je brakke ochtend mee te beginnen.

Toch zijn we de ochtend aardig fris doorgekomen en stond Ezra om 8 uur al een eitje te bakken en een verse jus voor me te persen. Ik zei het toch, die stabiele zijligging. Je weet nooit waar het goed voor is…

  • 27 April 2014 - 16:36

    Mama Tineke :

    Op de Pier van Torarica De Dijk zien en horen spelen met tropische temperaturen en borgoe, that must be heaven :-)

  • 27 April 2014 - 16:36

    Dirk:

    De door jou genoemde liedjes zijn niet van de dijk hoor Britt, maar van een andere Nederlandse band: doe maar!

  • 27 April 2014 - 17:05

    De Liefste Schoonpapa:

    Jouw vader heeft gelijk Britt, als echte de Dijk fan kan ik beamen dat de door jou genoemde liedjes niet van de Dijk zijn. Zal wel door de Borgoe komen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Politiebond

Suriname

.

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2014

Apis mellifera scutellata

01 Juni 2014

Met de benenwagen

11 Mei 2014

Contactgestoord in Galibi

04 Mei 2014

Pom op Wrokoman Dey

27 April 2014

1 nacht alleen
Brez

Actief sinds 06 Nov. 2011
Verslag gelezen: 631
Totaal aantal bezoekers 69555

Voorgaande reizen:

14 September 2013 - 30 November -0001

Suriname

Landen bezocht: